Spreekuur in onze praktijk

06 december 2022  

Het spreekuur wordt iedere werkdag gehouden. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. U wordt op het afgesproken tijdstip verwacht. Kom dus op tijd.

Online afspraak maken

U kunt voor het maken van een afspraak gebruik maken van ons patiëntenportaal MijnGezondheid.net of de app MedGemak. Via dit patientenportaal heeft u vrije keuze in dag en tijdstip van de afspraak en hebt u geen wachttijd aan de telefoon. Maak een afspraak bij uw eigen huisarts, of haar waarnemer.

Telefonisch

Het blijft altijd mogelijk de praktijk te bellen voor het maken van een afspraak op werkdagen tussen 08.00-12.00 uur en 13.00-17.00 uur.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en eventuele spoed van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Meer tijd

Per consult van 10 minuten wordt 1 klacht behandeld. Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, dan wordt er meer tijd voor u gereserveerd.

Niet nakomen van een afspraak

Afspraken kunnen tot 24 uur van tevoren kosteloos worden geannuleerd. Zonder tijdige annulering van uw afspraak (bij huisarts, assistente en praktijkondersteuner), brengen wij u € 10,- in rekening. Deze kosten kunt u niet bij uw zorgverzekeraar declareren. 

Telefonisch spreekuur

Voor eenvoudige vragen kunt u ook gebruik maken van het telefonisch spreekuur.

De doktersassistente zal uw gegevens en telefoonnummer noteren, zodat de huisarts u kan terugbellen op een nader overeen te komen tijdstip.

Stel een vraag / e-consult

Het is mogelijk om een e-consult aan te vragen via MijnGezondheid.net of MedGemak. Geen wachttijd aan de telefoon. Hierbij is het ook mogelijk om documenten of foto's te uploaden. U krijgt antwoord binnen 2 werkdagen. Dit is dus niet geschikt voor urgente zaken. 

Beeldbellen

Het is mogelijk om een afspraak te maken door middel van beeldbellen. Neemt u hiervoor de eerste keer contact op met de assistente (of stuur een e-consult) om u hiervoor aan te melden. Daarna kan deze afspraak ingepland worden via WeSeeDo.

Huisbezoek

Wanneer u om medische redenen niet zelf naar de praktijk kunt komen, kunt u een huisbezoek aanvragen. Wilt u dit bij voorkeur voor 10.00u aanvragen, zodat er rekening mee gehouden kan worden met de werkindeling?

De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Bedenk dat onderzoek en behandeling op de praktijk vaak beter mogelijk is dan in de thuissituatie.